Surging Sparks - lanseres 8. november


Pre release promo:

Gleder meg! Noen kule kort jeg gleder meg til er den nye terapagos basicen, tror den kommer til å bli nice i ulike terra deck. Milotic EX ser også ut som er ganske bra kort, om tera pokemon kommer til å dominere meta-en. Men jeg tror kortet jeg gleder meg mest til er Scovillian-EX. Den ser ganske syk ut, vurderer å bygge den ganske like som hisuian zoroark. Dodrio package med gengar og damage pumps, magma basin og duskskull package? Potensiellt tenker jeg også å bruke den i en froslass type deck. Mye potensiale!

1 Like

Kult å høre litt fra et kompetativt perspektiv. Her er jeg på tynn is! Hva som gjør Scovillian-EX attraktiv egentlig?

1 Like

Nå skal ikke jeg si at jeg er noe god i kompetetivt, har bare spilt online, men Scovillian-EX har noen gode fordeler:

  • Lav-energikostnad for angrepet sitt: Med 2 fire energy så er det lett å få den klar til kamp, synergizer godt med magma basin som putter 2 damage counters og en fire energy på den fra discard. Det betyr at du kan lett pumpe ut ihvertfall 150 damage

  • God typing mot vanlige meta-pokemons. Både charizard-EX

    og teal mask Ogerpon-EX har weakness til scovillian grunnet den doble typingen den har. Gjør at du kan knocke de ut selv med lite ressursers (for å ta charizard-EX så trenger du bare 3 damage counters på scovillian, 2 for ogerpon)

Men jeg tror nok ikke det blir det beste decket i spillet, men for min del tror jeg det blir et litt gøyt “rogue-deck”. Tror den kan slite litt mot decks som runner Dusknoir, og kanskje litt mot raging bolt-EX.

1 Like

Kult! :slight_smile:

Takk for det. Jeg har veldig lyst å begynne å spille men akkurat nå kommer det ikke høyt nok opp på prioriteringslisten.

Kanskje når kidsa blir litt eldre :smiley:

Her er forresten prerelease promoene.
Indeedee-Promo
Magneton-Promo
Chien-Pao-Promo
Gouging-Fire-Promo