Hei!
Vet vi fremdeles er early days og alt det der, men tenkte at vi kunne snakke litt om kjøp og salg, og om man eventuelt skulle hatt en kjøp og salgs kategori når det er kommet flere brukere inn.
Så hvorfor tenker jeg kjøp og salg her, når man har facebook grupper og Finn + annet? Rett og slett fordi jeg ser for meg en mulighet når det kommer til hvordan man kan formattere sin annonse.
Først og fremst så tenker jeg at hver selger kun kan ha én egen salgstråd.
I denne salgstråden så oppdaterer selger gjevnlig den originale posten med det som selgeren har til salgs. Også kan akutelle kjøpere og selgeren diskutere i poster i tråden, når et salg er klart tar man det på en DM for å ikke dele personlig informasjon med alle. Og når et salg er konkludert så fjerner man det som er solgt fra hovedposten. Så det kan se litt sånn her ut, rent eksempelvis på en hovedpost.
Hei, jeg selger deler av min samling, spesielt bulk kort. Om du er interessert i et kort eller flere skriv gjerne en kommentar eller send meg en DM.
Holos vil være markert i Bold og reverse-holos vil være markert i kursiv. Dato for når kortene er satt opp til salgs.
Kort til salgs fra sett Twilight Masquerade:
13.08.24 001/167 Tangela Beholdning 4. 3kr stk.
13.08.24 001/167 Tangela Beholdning 1. 5kr stk.
15.08.24 019/167 Iron Leaves beholdning 2. 5kr stk.
Kort til salgs fra sett Shrouded Fable:
13.09.24 001/064 Joltik Beholdning 4. 3kr stk.
Sånn kan en originalpost se ut rent eksempelvis.
Og det å ha en ligende liste som man aktivt kan forandre på finnes det ikke muligheter for på verken Facebook (rent teknisk jo, men ikke mtp hvordan oppsettet til kjøp og salg gruppen fungerer, samt at din post vil drukne i andre) eller Finn. Her kan man poste en bump når man har oppdatert listen og du vil havne på toppen igjen, samt hver gang folk kommenterer for å vise interesse for kjøp så vil listen også automatisk bumpes opp igjen.
Så kort og godt ser jeg på muligheten for hver tråd i salgsgruppen til å være sin egne lille amatørbutikk. Så er jo selvfølgelig spørsmål om hvordan man skal moderere det mtp eventuelle scams, betalinger som ikke skjer, varer som ikke mottas, og siden det er et mer anonymt oppsett på forumet så er det jo naturligvis noe man må ta i beretning på hvordan man skal håndtere.
Tenkte i alle fall dette kunne være en trådstarter om hva mulighetene kan være.