Jeg tro det er er verdt å spille på ulempene med Facebook, og de potensielle fordelene med PokéSnakkk.
Jeg har prøvd å oppsummere litt her, men det er klart det kan forbedres: Hvorfor PokéSnakk?
Jeg tenker kanskje at hovedargumentet er det med eier av informasjonen som lages, for det er potensielt verdifull informasjon som skapes på et slikt sted i løpet av noen år. Er det riktig at Facebook skal tjene seg rik på at det norske Pokémon-miljøet diskuterer hobbyen sin? JEg tror nok også at antallet som er på Facebook er dalende, noe som taler i vårt favør.
En ting vi kan vurdere er å lisensiere all informasjonen som lages her som for eksempel Creative Commons slik at den kan gjenbrukes uten at det er penger innvolvert.
Jeg kunne godt tenkt meg at vi gikk i dialog med en Facebook gruppe, men jeg har ikke Facebook så jeg sliter litt med det. Jeg tror ikke nødvendigvis vi konkurrerer med Facebook-gruppene. Jeg tror begge har sin plass - men jeg tror mye verdifull informasjon går tapt i at når det er over noen uker gammelt (kanskje dager på Discord) så er det ingen som finner det igjen. Her kan det forvaltes bedre.