Hvordan få brukere hit?

Hvordan skal vi få hele Norges pokémoninteresserte over hit?
Jeg er forsåvidt ikke en del av miljøet, jeg kjenner knapt noen som spiller pokémon spillene casual en gang, i alle fall som snakker om det. Det er først nå nylig at jeg har opprettet en lyst til å bli en del av miljøet, og det forumet her har ærlig talt kommet på et perfekt tidspunkt for det, for meg. Men hvordan faktisk få brukere hit?

Kunne de som er kjent i miljøene spre informasjon ved word of mouth, skulle man ha reklamert på noen måte, spurt admins/mods på f.eks. Facebook sidene som salg og samling, pokemon liga sidene? Om det noen allerede på siden her som kjenner noen av de som driver noen av disse som kunne spurt om det er greit å reklamere litt, f.eks. Eventuelt faktisk lage reklame om et norsk pokemonforum, men da måtte man jo naturligvis sannsynligvis brukt penger på det, som kanskje ikke er aktuelt.

Tenkte bare å skape denne posten for å skape litt engasjement for å spre ordet om dette nye nettstedet.

1 Like

Er det for eksempel, rent design messig på forumet muligheter for å se hvor mange som er aktivt pålogget om gangen, da det kan gi en følelse av samferd og community, bare det å se at det er flere på enn meg. Ha som man hadde på gamle forum en åpen gruppechat som man kunne snakket løst i som ligger åpent for alle å se?
Dette er nok ikke nødvendigvis ting å tenke på før man har litt flere brukere å lene seg på, men lure designtricks som kan få folk til å komme tilbake til forumet mer enn å bare se etter nye forumsposter er jo også lurt.

1 Like

Dette er definitivt noe vi bør fokusere på, og noe vi trenger hjelp til. Jeg er ikke på Facebook selv, det er vel det som har skapt mitt behov for et sted også.

Det hadde vært spennende å se om vi fikk lov å legge ut en post på noen av gruppene selv om jeg er redd de ville sett på det som konkurranse.

Uansett om noen har facebook og har lyst og mulighet til å kjøre noe betalte annonser der så er jeg lett villig til å bruke noen hundre kroner i mnd på det. Jeg skal se på å kjøre noe Google annonnser.

Ellers så kjenner jeg et par som driver butikk/ nettbutikk og satser på et sammarbeid der.

Kom gjerne med andre forslag.

Kan installere denne etterhvert: Discourse Who's Online - plugin - Discourse Meta

De største Facebook-gruppene har forsøkt å lage både discord og forum før uten særlig hell knyttet til det.
Det er et stort miljø både på Facebook og Instagram som man må nå om man vil ha flere over hit, men problemet med Facebook er jo at man “er allerede der” så da er det jo like greit å bruke gruppene der.
Jeg er med på å forsøke å skape litt “blest” rundt dette forumet, men det krever at det er oversiktlig og brukervennlig. Og at det er lett å få varsler når “noe” skjer for å få folk til å komme tilbake hit.

Jeg tro det er er verdt å spille på ulempene med Facebook, og de potensielle fordelene med PokéSnakkk.
Jeg har prøvd å oppsummere litt her, men det er klart det kan forbedres: Hvorfor PokéSnakk?

Jeg tenker kanskje at hovedargumentet er det med eier av informasjonen som lages, for det er potensielt verdifull informasjon som skapes på et slikt sted i løpet av noen år. Er det riktig at Facebook skal tjene seg rik på at det norske Pokémon-miljøet diskuterer hobbyen sin? JEg tror nok også at antallet som er på Facebook er dalende, noe som taler i vårt favør.

En ting vi kan vurdere er å lisensiere all informasjonen som lages her som for eksempel Creative Commons slik at den kan gjenbrukes uten at det er penger innvolvert.

Jeg kunne godt tenkt meg at vi gikk i dialog med en Facebook gruppe, men jeg har ikke Facebook så jeg sliter litt med det. Jeg tror ikke nødvendigvis vi konkurrerer med Facebook-gruppene. Jeg tror begge har sin plass - men jeg tror mye verdifull informasjon går tapt i at når det er over noen uker gammelt (kanskje dager på Discord) så er det ingen som finner det igjen. Her kan det forvaltes bedre.